اکسل فهرست بها 1403 منتشر شد. 

فهرست بها 1403
ویدیو

سیستم مبتکرانه آجرهای چوبی + ویدیو

آجرهای چوبی

روش ساخت و ساز یک سیستم منطقی از دیوارهای تحمل بار است که براساس مونتاژ آجرهای چوبی است که در ردیف های گسسته به صورت انبوه، بدون تثبیت قرار داده شده اند. 

آجرها با هم از طریق اسپارک ها که با دیوار با یک هماهنگی مکانیکی و ثبات ابعادی ارائه می شوند، سریع با یکدیگر هماهنگ می شوند. سیستم خود قفل سفتی ساختاری را از طریق اثر توده ای فراهم می کند.

این روش از طریق عدم وجود “پرتوهای راست” در تماس با خاک، رطوبت بالا را از بین می برد. این سازگاری با ساخت خانه های فردی، ساختمان های صنعتی، مسکن اجتماعی، توسعه، افزایش ارتفاع و دیوارهای جداسازی است. در ادامه مطلب همراه پورتال جامع مهندسین ایران باشید.

 

 

مشاهده در آپارات

آجر چوبی Brikawood

آجر چوبی یا همان Brikawood یک سیستم ساخت و ساز خلاقانه و نوین متشکل از آجرهایی به جنس چوب است که امکان ساخت و ساز سریع یک خانه را بدون استفاده از میخ و پیچ و انواع چسب ها فراهم می کند.هر یک از واحدهای این سیستم کاملا قابل بازیافت بوده و از ۴ قطعه چوب تشکیل می شود.

دو المان جانبی و دو اسپیسر عرضی که روی فریم اصلی بنا سوار شده و زمانی که باهم کار می کنند، صلبیت کامل به دست می دهد.

 

بلوک آجرهای چوبی
بلوک آجر چوبی

ساختار به دست آمده ویژگی های مناسب مکانیکی، حرارتی، آکوستیک و ضد زلزله از خود نشان داده و به گونه ای طراحی شده است که بدون هیچ غشا و روکشی استفاده شود.

تنها یک سوپاپ ضدچرخش خاص به Brikawood اضافه می شود تا عملکرد آن را بهبود بخشیده و میزان درگیری آن با سازه اصلی را بیشتر کند.

این پروژه بعد از ۱۰ سال تحقیق عملیاتی شده است و ویژگی های فنی آن بعد از گذراندن ۱۰ آزمایش برای مراکز CRITT ( مرکز منطقه ای طرح های خلاقانه و جابه جایی تکنولوژی، Regional  Centers for Innovation and Technology Transfer)، CSTB (مرکز علمی و فنی بخش ساختمان، Scientific and Technical Center in the Construction Sector ( و CNRC ( شورای محلی تحقیقات و تکنولوژی ORT در کانادا، National Research and Technology Council ORT in Canada ) به دست آمده است.

 

این مقاله هارو از دست ندهید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید
دکمه بازگشت به بالا