مهندسی کامپیوتر

10 نکته تبلیغ نویسی در اینستاگرام در سال 2022

امروزه اینستاگرام به یک بیلبورد تبلیغاتی خیلی بزرگ تبدیل شده که پیج‌های زیادی هر روزه از آن برای معرفی کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. اما نکته اصلی اینجاست که فقط تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند مخاطبان را به خود جذب کنند و درآمدشان را افزایش دهند. اگر می‌خواهید پیج شما هم جزوی از این پیج‌های پربازدید اینستاگرامی باشد، لازم است راهکارهای زیر را برای تبلیغ نویسی در اینستاگرام به‌کار ببرید. پس در ادامه همراه پورتال جامع مهندسین ایران باشید.

 

آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام

در ادامه به معرفی ۱۰ اصل تبلیغ نویسی در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ می پردازیم.

۱- کوتاه اما جذاب و گیرا بنویسید.

اولین اصل تبلیغ نویسی در اینستاگرام کوتاه نوشتن است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است و کاربران آن بیشتر به دنبال محتوای بصری هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید تبلیغ پر بازدیدی داشته‌باشید، کوتاه، شفاف، خلاصه و مفید صحبت کنید.

 

۲- قدرت کلمات را دست کم نگیرید.

برای آن‌که بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید، لازم است احساسات آن‌ها را به چالش بکشید و به نیازهایشان توجه کنید؛ به آن‌ها بگویید استفاده از محصول یا خدمات شما چه تاثیری در زندگی آن‌ها خواهد گذاشت و چه سودی برایشان دارد. ۵۰ کاراکتر اول متن تبلیغات مناسب‌ترین جایگاه برای این کار محسوب می‌شود. بهتر است پیشنهادات خود را در همان ابتدای متن ذکر کنید؛ در حقیقت، شما باید چیزی را بگویید که مخاطب دوست دارد آن را بشنود.

 

۳- CALL TO ACTION (دعوت به اقدام) را جدی بگیرید.

انتظار دارید مخاطبان پس از دیدن تبلیغ اینستاگرامی شما چه کاری انجام دهند؟ آیا می‌خواهید از سایت بازدید کنند یا اپلیکیشن شما را نصب کنند؟ در متن تبلیغات در اینستاگرام لازم است درخواست موردنظرتان را به‌طور شفاف با مخاطبان در میان بگذارید. در واقع call to action مانند یک چراغ راه است که مخاطبان را راهنمایی می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که قرار است در مرحله بعدی چه اقدامی انجام دهند. تجربه نشان داده که به‌کارگیری CTAهایی مانند «همین حالا خرید کنید» و… باعث افزایش نرخ تعامل پیجتان می‌شود و مخاطب را متقاعد می‌کند تا اقدامی که مدنظر شماست انجام دهند. البته توجه داشته باشید که متن CTA شما باید متناسب با اقدام موردنظرتان باشد؛ در ادامه نمونه‌هایی از CTA برای شما آماده کردیم:

 

برای خرید به وب‌سایت (نام) مراجعه کنید.

برای شرکت در مسابقه دوستان خود را تگ کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک موجود در bio کلیک کنید.

اگر به دنبال ویدیوهای بیشتری در این زمینه هستید، همین حالا به اعضای کانال youtube ما ملحق شوید.

 

۴- با نوشتن یک عنوان تبلیغاتی جذاب، احساس کنجکاوی مخاطبان را قلقلک دهید.

یک عنوان جالب و توجه برانگیز کاربران را وادار می‌کند تا برای دیدن تبلیغ شما توقف کنند. برای جلب توجه و ترغیب کاربران، پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را برای تبلیغ نویسی به‌کار بگیرید.

با عباراتی مانند «تعداد محدود» یا «زمان محدود» احساس فوریت را در مخاطبان ایجاد کنید.

در صورت امکان روی تصاویر پست‌هایتان یک عنوان بنویسید تا کاربران با ورود به پیج شما بتوانند پست مدنظرشان را راحت‌تر انتخاب کنند.

قبل از شروع تبلیغات، با پرسیدن سوالاتی در مورد علایق کاربران، نقاط تعامل آن‌ها را شناسایی کنید و از آن‌ها برای نوشتن یک تبلیغ جذاب و کاربر پسند استفاده کنید.

برای مثال خواندن عبارت «از روسیه اصلا خوشم نمیاد» توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. 

 

۵- مزایای محصولات و خدماتتان را به رخ بکشید!

 

رمز تبلیغ نویسی در اینستاگرام این است که محصول را از چشم کاربر نگاه کنید؛ خودتان را جای مخاطب بگذارید و از خودتان بپرسید استفاده از این محصول چه مزایایی برایتان دارد؟ چه ویژگی‌هایی پیج شما را از پیج‌های رقبا متمایز می‌کند؟ چه دلیلی وجود دارد که مخاطب پیج شما را برای خرید انتخاب کند؟ در پاسخ به این سوالات لازم است مزایای پیجتان را بازگو کنید. اکثر مشتریان هنگام خرید دوست دارند بدانند استفاده از این محصول چه فایده‌ای برایشان دارد. همچنین مشتریان هنگام خرید یک محصول ممکن است پیج‌های مختلف را با هم مقایسه کنند. اینجاست که یک متن تبلیغاتی خوب خودش را نشان می‌دهد. تصاویر زیر مربوط به یک پیج لوازم آرایشی است که به خوبی مزایای محصولاتش را در متن تبلیغاتی خود بیان می‌کند. تصویر اول مربوط به تبلیغ یک کرم مرطوب‌کننده و تصویر دوم مربوط به یک سرم آبرسان است.

۶- از صدای برندتان غافل نشوید.

 

 صرف‌نظر از این‌که تبلیغ شما شامل چه مواردی است، باید همیشه مطمئن شوید که صدای برندتان را حفظ می‌کنید. صدای برند همان لحنی است که شما در تمامی پلتفرم‌های خود مانند سایت و شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنید. برای مثال لحن یکتانت در تمامی پلتفرم‌‌هایش دوستانه و دلسوزانه است. اگر در حین تبلیغات صدای برند خود را از دست بدهید، مخاطبان شما متوجه این اتفاق می‌شوند و نمی‌توانند به محتوای تبلیغاتی شما اعتماد کنند.

۷- خلاقیت را فراموش نکنید.

از هشتگ‌ها، ایموجی‌ها و سایر امکانات خلاقانه‌ اینستاگرام برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید. به‌طور مثال یک ایده خلاقانه برای طراحی متن تبلیغاتی، به‌کارگیری کلمات و اصطلاحاتی است که مشتریان اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن این عبارات می‌توانید از کامنت‌‌ پست‌هایتان کمک بگیرید. این اصطلاحات مخصوص پیج شما هستند و احساس مخاطب را نسبت به محصولات شما نشان می‌دهند. به همین خاطر نقش مهمی در افزایش روند جذب مخاطب پیجتان دارند. برای مثال، پیج زیر یک صفحه فروش لوازم آرایشی فانتزی است که این قاعده را به‌خوبی در کپشن‌هایش رعایت کرده و عباراتی را به‌کار برده که مخاطبانش از آن‌ها استفاده می‌کنند(مینی ترین رژ دنیا). این کار در بلند مدت باعث برندینگ نیز برای شما خواهد شد.

 

۸- چه کسی؟ چه چیزی؟ چه زمانی؟ کجا؟ چرا؟

یکی دیگر از نکات آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام پرداختن به پاسخ سوالات بالاست؛ زیرا اگر هدف تبلیغاتی خود را به‌طور شفاف و واضح توضیح ندهید، مخاطبان در برقراری ارتباط با تبلیغ دچار مشکل می‌شوند و در نتیجه کمپین تبلیغاتی شما موفق نخواهد شد. در حقیقت تبلیغ نباید برای مخاطبان هدفتان مبهم باشد و برایشان سوال ایجاد کند. در صورت رعایت این اصل، بازدهی تبلیغتان نیز افزایش پیدا می‌کند. به‌طور مثال یک نمونه متن تبلیغاتی خوب برای پیج فروش عینک می‌تواند به این صورت باشد:

داستان چشمان شما..

عینک‌های فیلتر کننده نور آبی مناسب برای افرادی که ساعات زیادی با کامپیوتر کار می‌کنند.

قابل خرید همراه با نسخه و بدون نسخه پزشک + ارسال رایگان

خرید از وب‌سایت

۹- تا جای ممکن طبیعی جلوه کنید.

امروزه روش‌های سنتی فروش دیگر منقضی شده‌اند و زمین تبلیغات را برای روش‌های نوین خالی کرده‌اند؛ واقعیت این است که مخاطب امروزی علاقه ندارد به‌طور مستقیم در معرض تبلیغات قرار بگیرد؛ بلکه می‌خواهد احساس کند خودش برای خرید یک محصول تصمیم نهایی را گرفته‌ است. به همین خاطر، متن تبلیغات در اینستاگرام شما باید بسیار طبیعی باشد و به آرامی مخاطب را به برقراری تعامل دعوت کند. فرایند مسلط شدن به این روش تبلیغ نویسی ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ اما مطمئن باشید که در انتها از این ترفند نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

۱۰- معجزه‌ای به نام داستان سرایی!

شاید با خودتان بگویید که داستان سرایی با آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام چه ارتباطی دارد. در واقع داستان گفتن در راستای همان ترفند نهم است. کاربران از یک داستان کوتاه و جذاب بیشتر از یک متن تبلیغاتی استقبال می‌کنند. بنابراین سعی کنید از این روش برای غنی سازی محتوای تبلیغاتی خود استفاده کنید. به‌طور مثال، می‌توانید داستان به‌وجود آمدن برندتان را تعریف کنید، یا یک روایت بامزه برای محصولات خود بسازید. نمونه‌ای بسیار خوب از داستان سرایی، این پیج جوراب فروشی است که تنها با چند خط داستان کوتاه مخاطبان را به خود جذب می‌کند.

 

منبع: jaryan

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید
دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.