اکسل فهرست بها 1403 منتشر شد. 

فهرست بها 1403
مهندسی معماری

روابط عمومی قوی برای معماران در دفترکار

دانشکده‌های معماری در کل عموماً محیط‌های بسیار اجتماعی هستند که برای تشویق به همکاری و تعامل طراحی شده‌اند. در این دانشکده‌ها، کلاس‌ها به صورت استودیویی برگزار می‌شوند تا کار گروهی را ترویج داده و به دانشجویان آموزش دهد که تعاملات چقدر نقش مهمی در تحصیل و فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه دارند.

معمولاً در محیط‌های کاری سنتی، هر معمار کار خود را در ایستگاه کاری خود انجام می‌دهد که این فضای کاری کمی شبیه به اتاق‌های اداری است. اما در دانشکده‌های معماری، دانشجویان همواره در حال گفتگو و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با یکدیگر هستند. البته امروزه، محیط‌های کاری معماری حرفه‌ای‌تر شده‌اند و فضاهای کاری متفاوتی از دفاتر اداری خشک ایجاد شده‌اند که فرصت‌های مناسبی برای کار موثر به همراه تعاملات بیشتر را فراهم می‌کنند.

از آنجا که معماری یک حرفه اجتماعی است، همکاری و تعاملات منجر به بهبود و ارتقاء کیفیت کار می‌شوند. بنابراین، حتی اگر فضای دفتر کاری معماری شما به شکل سنتی طراحی شده باشد، به عنوان یک معمار، سعی کنید روابط عمومی قوی داشته باشید. زیرا بودن در محیطی اجتماعی به رشد شما در پروژه‌هایتان کمک می‌کند و شما را در تبدیل شدن به یک رهبر بهتر یاری می‌رساند.

نکات مهم روابط عمومی قوی برای معماران در دفترکار

در ادامه، با نکاتی که به شما در ایجاد روابط قوی‌تر در دفتر کاری معماری کمک می‌کند، آشنا خواهید شد.

روابط عمومی قوی برای معماران

همکاران تازه وارد!

شروع یک شغل جدید ممکن است برای افراد تازه وارد در یک شرکت یا سازمان، تجربه‌ای پراسترس و نگرانی باشد. در این شرایط، همکاران تازه وارد نیاز به حمایت و تشویق دارند تا بتوانند به سرعت به محیط کاری جدید خود عادت کنند و با همکاران خود ارتباط برقرار کنند.

بهترین راه برای ایجاد یک احساس خوب در همکاران تازه وارد، دعوت آن‌ها به یک فنجان قهوه، ناهار یا برگزاری یک جلسه معرفی است. این فرصت به همکاران تازه وارد اجازه می‌دهد تا با همکاران دیگر در ارتباط باشند، اطلاعات جدیدی در مورد شرکت و سازمان بدست آورند و از این طریق به سرعت به محیط کاری جدید خود عادت کنند.

برقراری ارتباط شخصی نیز بهترین روش برای ایجاد ارتباط با همکاران تازه وارد است. با دعوت آن‌ها به ناهار یا قهوه، با آن‌ها درباره موضوعاتی که خارج از محیط کاری هستند، صحبت کنید. این کار احساس تعاملات بیشتری را در همکاران تازه وارد ایجاد می‌کند و آن‌ها را به احساس جزئی از تیم و ارتباط با همکارانشان تشویق می‌کند.

هنگامی که همکار جدید در یک شرکت وارد می‌شود، به او کمک کنید تا با قسمت‌های مختلف شرکت آشنا شود. یک تور از محل کار و تمامی قسمت‌ها و ادارات را به او نشان دهید. همچنین، او را به سایر اعضای تیم معرفی کنید و او را با فردی که می‌تواند به او کمک کند، آشنا کنید. این کار باعث ایجاد یک احساس اعتماد در همکار جدید می‌شود و به او کمک می‌کند تا به سرعت در محیط کاری جدیدش عادت کند.

یادآوری به همکار جدید این نکته نیز مفید است که او باید به خودش زمان بدهد تا به محیط کاری جدید عادت کند. شروع یک شغل جدید ممکن است نیاز به تغییرات در روال زندگی فرد داشته باشد و این تغییرات ممکن است برروی سلامت روحی و جسمی همکار تازه وارد تاثیر بگذارد. به همین دلیل، به همکار تاز راهنمایی و پشتیبانی شما بسیار سپاسگزارم. من برای ایجاد ارتباط با همکاران تازه وارد، از دعوت آن‌ها به جلسات معرفی و قهوه‌خوری استفاده خواهم کرد. همچنین، توری از محل کار و معرفی به بخش‌ها و اعضای تیم را انجام خواهم داد. این اقدامات به من کمک خواهند کرد تا به سرعت با محیط کاری جدیدم آشنا شوم و نسبت به ادامه کار در تیم اطمینان پیدا کنم. همچنین، مهم است که به خودم زمان بدهم تا به تغییرات جدید عادت کنم و با اعتماد به نفس و تشویق شما، منتظر شروع موفقیت‌آمیز در شغل جدیدم هستم.

مکان های مشترک و تعاملات غیر منتظره!

مثالی مشابه اتفاقاتی مانند خراب شدن وسایل که ممکن است زمان تعمیر آنها را در اختیارمان بگیرد، و یا مکان‌های عمومی مانند اتاق چاپ و پرینت که در آن منتظر هستیم، می‌تواند فرصتی برای انجام امور اضطراری و بحث با همکاران در مورد مسائل مختلف شود. این فرصت‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا ارتباطمان را با اعضای تیم تقویت کنیم و در مورد موضوعاتی مانند کار، خانواده و مسائل روزمره صحبت کنیم. به عنوان مثال، در اتاق چاپ، به جای شکایت از بالا و پایین رفتن از پله‌ها هنگام چاپ، می‌توانیم از این فرصت برای برقراری ارتباط با همکاران استفاده کنیم. چند دقیقه وقت بگذاریم و صرفاً به سلام و احوال پرسی محدود نشویم. در مواردی که مناسب است، می‌توانیم در مورد روزمره خود و پروژه‌ای که در حال کار روی آن هستیم، بحث کنیم. این نوع مکالمات محدود می‌توانند به گفتگوهای مربوط به مسئولیت‌های پروژه منجر شوند و ما را به اشتراک منابع و اطلاعات ارزشمندی که داریم بیاندازند. به عنوان مثال، ممکن است بگوییم: “اوه، شما در حال کار روی سایبان شیشه‌ای و فولادی هستید؟ من چند ماه پیش همین کار را برای طبقه پایین انجام دادم و جزئیات جالبی را کشف کردم.” این نوع مکالمات می‌توانند به نمایش علایق شخصی ما نسبت به دیگران بپردازند و در صورت فرصت، به ما فرصت کارهایی را که ممکن است به ما واگذار شوند، بدهند. حتی می‌تواند به گفتگویی در مورد سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) منجر شود، اگرچه این موضوع به طور مستقیم با زمینه کاری ما مربوط نیست، اما می‌تواند یک ارتباط مشترک را برقرار کند و به بحث‌های آینده منجر شود.

هدفون؟!!! نه!!!

وقتی به هدفون متصل هستید، ارتباط شما با دیگران قطع خواهد شد و احتمالاً مکالمات را از دست خواهید داد یا جزئیاتی از دور خواهند ماند. اگرچه بسیاری از معماران برای تمرکز در کار از هدفون استفاده می‌کنند و به موسیقی گوش می‌دهند، اما این مورد برای همکاری و ارتباط انسانی در محل کار مفید نیست. بنابراین به خاطر داشته باشید که حداقل زمان لازم را برای جدا کردن هدفون از خود در نظر بگیرید!

 

روابط عمومی قوی برای معماران

زمان قبل از جلسات کاری

قبل از جلسات کاری، اگر به عنوان یک معمار در زمان مقرر در جلسه حاضر باشید، شما اولین نفر حاضر در جلسه خواهید بود. همه کسانی که در جلسات زیادی شرکت کرده‌اند، می‌دانند که انتظار برای تکمیل تیم جلسه ممکن است آزاردهنده باشد و معمولاً همه در سکوت نشسته و یا در انتظار بازی با گوشی‌هایشان هستند. اما در این میان، شما می‌توانید از این فرصت برای برقراری ارتباط با افراد استفاده کنید، به ویژه اگر مشاوران طراحی و مشتریان شما در جلسه حاضر باشند. می‌توانید از آنها بپرسید که آیا بازی فوتبال را تماشا کرده‌اند یا درباره مسائل کاری و غیرشخصی سوال بپرسید. در این صورت، در یک بازه زمانی کوتاه، می‌توانید ارتباطات قوی‌تری در طول جلسه برقرار کنید.

روابط عمومی قوی برای معماران

انسان خوب ، ربات بد

زندگی در واقع درباره روابط انسانی است. هرچه بیشتر تلاش کنید روابط خود را با همکاران تقویت کنید، تیم شما قوی‌تر خواهد شد. روابط قوی‌تر منجر به هم‌افزایی بیشتر و همکاری مؤثرتر خواهد شد.

در واقع، بهتر است بدانید که فرصت‌هایی برای زندگی بهتر در حیطه‌های شغلی وجود دارد. بنابراین، اگر مانند یک ربات زمان زیادی را صرف کار کردن کنید، ممکن است فرصت‌های ارتباطی و زندگی را از دست داده باشید. بنابراین، از هر فرصتی در محیط کار برای پویایی، یادگیری و تعامل بیشتر استفاده کنید و به آن‌ها به عنوان اولویت‌ها و اهداف ضروری خود توجه کنید.

بی‌شک، کار کردن با دوستان و گروهی صمیمی بهتر از کار با همکارانی است که با آن‌ها نزدیکی زیادی احساس نمی‌کنید. در واقع، کار با دوستان، کیفیت کار و همکاری را افزایش می‌دهد و در عین حال احساسی لذت‌بخش برای شما ایجاد می‌کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید
دکمه بازگشت به بالا